Kivra frågor och svar
Kommer jag få alla utskick från Riksförbundet HjärtLung till Kivra?
Nej, vi skickar endast avin för att förnya medlemskapet via Kivra. Välkomsttidning och tidningen Status skickas fortfarande via vanliga post. Förnyar du inte via avin hos Kivra kommer du få en till två påminnelser via Kivra eller i pappersformat.
Kostar Kivra något för mig som medlem?
Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad.
Kan jag avsluta min Kivra om jag istället vill fortsätta få mina försändelser på papper?
Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig hos Kivra, användarregistret läses av på daglig basis. Du kan också välja att stänga digital post från en enskild avsändare under meny/inställningar inne i tjänsten.
Om jag inte har Kivra, hur ansluter jag mig?
Du anmäler dig via Kivras app eller hemsida (www.kivra.se) alternativt tar du kontakt med Kivas support tel 0770-45 70 00 och support@kivra.com.
Går det att missa att man fått en försändelse från er till Kivra?
Du notifieras alltid via mail (och notifiering i app om du har det) varje gång en ny försändelse kommit till Kivra. Kivra påminner också om oläst post och avier i slutet av månaden.
Kan jag betala min medlemsavi via Kivra?
Ja, eftersom du loggar in säkert med Mobilt BankID, kan du välja att koppla ett kontonummer för dina betalningar och därmed använda Kivras betalfunktion för att betala din medlemsavgift.
Mer information
Kontakta Kivra om du önskar svar på dina frågor gällande denna tjänst. Det gör du via hemsida www.kivra.se alternativt tar du kontakt med Kivras support tel 0770-45 70 00 eller skicka ett mail till support@kivra.com